Bjorn-en-Thessa.reismee.nl

Seaworld Orlando

Hallo lieve mensen!

Vandaag zijn we naar Seaworld geweest!!!!

Om half 8 ging de wekker en voor 9 uur reden we de parkeerplaats bij Seaworld op. We waren zeker niet de eersten, maar ook zeker niet de laatsten. We konden mooi dichtbij de ingang parkeren. De rijen vielen ook nog mee en waren snel aan de beurt om de toegangskaarten te kopen, daarna door de tassencontrole en vervolgens mochten we het park in. Even een plattegrondje van het park gehaald en wij waren er klaar voor!

We hadden nog niet ontbeten dus dat hebben we eerste maar eens gedaan bij de Cypress Bakery. Bjorn had zijn oog laten vallen op een chocolade croissantje en heeft zitten smullen.

Op het terras liepen de witte ibissen gewoon langs ons heen!

Na het ontbijt zijn we via de flamingo's, de schildpadden en de stingray's naar de Dolphin Feeding Area gelopen.

Eerst een onze visjes betalen en toen mochten we doorlopen. We mochten nog niet gelijk naar de rand van het bassin, eerst kregen we safety instructions. Maar toen was het toch echt zover en mochten we de dolfijntjes voeren! Bjorn eerst, zodat ik foto's kon maken.

Het was even goed opletten dat de vogels er niet met de visjes vandoor gingen. De dolfijnen kwamen heel dicht bij. Je kon ze met je ene hand voeren en met je andere hand aanraken! Zo leuk en bijzonder om een keer mee te maken!! We hebben gewoon dolfijnen geaaid!!

Nadat de visjes op waren, werd het alweer vrij snel tijd om door te lopen. Eerst naar de underwater viewing, waar je de dolfijntjes onderwater ziet zwemmen en spelen. Daarna was het tijd voor een sigaretje vonden we, hiervoor zijn speciale rookplekken in Seaworld. Terwijl we daar zaten kwam er nog een heel tevreden eekhoorntje voorbij, die had een heel pakje crackertjes weten te bemachtigen en was zo blij als een klein kind...ehm...klein eekhoorntje!

Via de alligators en manatees

zijn we naar de penguin encounter gelopen.Hier was het weer heerlijk koel en dat was erg welkom. We kwamen in een hele donkere ruimte en zagen werkelijk helemaal niets. Ik heb Bjorn zijn hand stevig vast gehouden. Achter ons hadden de mensen ook problemen om iets te zien, ik hoorde de vrouw zeggen: 'ik zie helemaal niets, maar volg de mensen voor me maar gewoon.' Heel handig, maar dat waren wij dus en ook wij hadden geen flauw benul waar we heen gingen! Maar gelukkig werd het al snel wat lichter en kwamen we uit bij een lopende band. We werden langs een aquarium met pinguïns. Ze hadden de natuurlijk leefomgeving van deze pinguins helemaal nagebouwd, heel erg mooi gedaan. Na de pinguins kwamen we bij een aquarium met puffins (papegaaiduikertjes), wat een ontzettend leuke vogeltjes!!

Deze kunnen dus ook onder water vliegen, echt een mooi gezicht! Eén beestjes was zo enthousiast dat hij maar bleef duikelen in het water.

Hierna was het tijd voor de shark encounter. Al vrij snel stonden we op een lopende band, deze ging tunnel met daarin haaien en andere enge beesten. Wel weer heel erg gaaf gemaakt, de haaien zwommen letterlijk over ons heen. Brrrr!!

Hierna waren we van plan om naar Wild Artic te gaan, echter toen we langs het Shamu Stadium liepen, bleken daar al enkele rijen te staan. We hebben ons dus maar bij de langste rij aangesloten en na een 20 minuten ging het stadium open. We bleken de goede rij gekozen te hebben want we zaten mooi in het midden, precis boven de soak zone. Beter kon het niet.

De show begon met een applaus voor alle soldaten of familie van soldaten.

Daarna harde muziek, met een intro-film over de zwaard-walvis (orca). Erg mooi gedaan want doordat je aandacht voor de film had, zag je niet dat ze Willy.. uhm, Shamu vrij lieten en het bassin in lieten komen. Op het einde van de film schiet Shamu vanuit het niets zo boven het water uit! Wat een groot beest zeg! Pffff!

Omdat Shamu zichzelf eerst even aan het publiek moest voorstellen sprong hij een aantal keren aan de rand van het bassin langs de mensen. Daarna werden er een aantal acts laten zien die soms best indrukwekkend waren. Het leukste (om te zien.. gna gna gna) was het moment waarop Shamu de mensen in de z.g.n. Soak-zone nat maakte. Shamu zwom langs de rand van het bassin en sloeg regelmatig met zijn staart, een paar duizend liter water het publiek in. Sommige mensen waren echt helemaal doorweekt! Een van die mensen stond alles heel vrolijk te filmen... is best lastig met een volgelopen camera. Hahahaha! (Leedvermaak.. sorry..).

Nadat de show was afgelopen zijn we alsnog naar Wild Artic gelopen. Wachttijd was 20 minuten, maar door de grote ventilatoren was het niet warm en best aangenaam zelfs! Wild Artic was een helikoptersimulator waarbij je over de Zuidpool vliegt en onder andere ijsberen en beluga's van dichtbij bekijkt. Helaas wordt de helikopter overvallen door een sneeuwstorm en wordt je werkelijk alle kanten opgeslingerd. Erg gaaf!

Na Wild Artic hebben we een ijsje gegeten en zijn we op ons gemak naar het Whale & Dolphin Theater gelopen. Hier konden we ook weer een mooi plekje bemachtigen om de show 'Blue Horizons' te bekijken. Een show met dolfijnen, vogels en acrobaten. Veel spektakel, mooie muziek en een leuke show om te bekijken. De dolfijnenshow in het Dolfinarium valt hierbij in het niet!

Na Blue Horizons zijn we nog naar de Dolphin Nursery geweest waar twee baby dolfijntjes te bewonderen waren, aaaaaaah wat lief!!!

Inmiddels was het een uurtje of vier geworden en waren we allebei warm en moe. We zijn dus terug gelopen naar de auto en naar het hotel terug gereden. Sea World was echt grandioos! Het was wel erg warm, maar zeer zeker de moeite waard! We hebben een super dag gehad!

Om deze dag goed af te sluiten, zijn we 's avonds bij Ponderosa Steakhouse wezen eten. Een heel ander concept dan wij in Nederland gewend zijn. Bij binnenkomst geef je direct je bestelling door, je krijgt een bon mee en wordt naar een tafel gebracht. Bonnetje laat je achter op de tafel en vervolgens kun je gebruik maken van het uitgebreide buffet. Wanneer je met je bordje terug komt, staat je drinken klaar en korte tijd later wordt je bestelling gebracht. Heel handig!

Naast Ponderosa zat een grote gift-shop. Hier zijn we na het eten nog even doorheen gelopen en ik heb een leuke disney nacht pon aangeschaft. Al vrij snel ging het lampje echt uit, we waren allebei hartstikke moe en zijn dus lekker naar het hotel gegaan om ons bed op te zoeken. In mijn nieuwe nachtpon uiteraard!

Het was echt weer een superdag!!!

Liefs,

Bjorn en Thessa