Bjorn-en-Thessa.reismee.nl

Where dreams come true....

Lieve allemaal,

Vandaag wederom een geweldige dag gehad!

We zijn vandaag naar Magic Kingdom geweest, where dreams come true! Het was helemaal super! De hele Disney sfeer, het blijft iets magisch. Het park is te vergelijken met Disneyland Parijs, maar toch wel wat groter. Ook zijn er in Magic Kingdom een aantal andere attracties te vinden.

We reden vanochtend iets na 9 uur de parkeerplaats op en stonden op Pluto 23. Dit hebben we de hele dag goed onthouden, want het zou je toch gebeuren dat je niet meer weet waar je auto staat tussen al die duizenden auto's!

Wink
Vanaf de parkeerplaats werden we met een treintje naar kassa's, waar we de toegangskaarten konden kopen, gebracht. Echter toen waren we nog niet in het park. Hiervoor moesten we nog een stukje verder, dit kon per monorail of per boot. Wij kozen voor de boot.

Bij de ingang uiteraard eerst weer door de tassencontrole en door de toegangspoortjes en toen was het toch echt zover!! Helloooooo Mickey, helloooooo Minnie!! Hello Magic Kingdom!!! Zodra je de Main Street op loopt, voel je de Disney sfeer en heb je zin om te dansen, te huppelen en te zingen!

We vielen gelijk met onze neus in een parade, welcome Bjorn en Thessa from the Netherlands!

Daarna lekker een broodje gegeten bij The Bakery en toen we naar buiten kwamen, begon de volgende parade alweer. Leuk, leuk, leuk!!

Uiteraard zijn we eerst de Main Street afgelopen naar het kasteel.

Daarna naar de eerste attractie, Snow White's Scary Adventures. Niet scary, maar wel erg mooi!! Daarna naar The many adventures of Winnie the Pooh, ook weer helemaal mooi en leuk. Hierna zijn we naar Mickey's Toontown Fair gelopen, uiteraard onderweg meerdere winkeltjes bezocht. In het dorpje waar Mickey woont, hebben we Goofy zijn huisje bekeken en zijn we even bij Minnie binnen geweest.

Mickey had al zoveel visite dat we zijn huisje maar even hebben overgeslagen. Met de Walt Disney trein zijn we daarna naar Frontierland gegaan. Hiervandaan zijn we naar Adventureland gelopen waar we in Pirates of the Caribbean zijn geweest. Deze is te vergelijken met Parijs, inclusief de onverwachte val naar beneden en blijft erg leuk. Na Pirates zijn we naar de Jungle Cruise gegaan, hier hadden we de langste wachttijd van de hele dag, namelijk 35 minuten. Met een bootje zijn we door de jungle gevaren, een leuke attractie, maar niet spectaculair.

We wilde graag in Peter Pan's Flight, maar daar was de wachttijd ongeveer 70 minuten. Daar hebben we dus mooi een Fast Pass voor gehaald! Om 18.00 uur mochten we terugkomen. We hebben lekker een hapje gegeten en zagen daarna dat de wachttijd bij The Haunted Mansion maar 10 minuutjes was, dus we zijn gelijk doorgelopen om lekker te gaan griezelen. Aan het eind hadden we zelfs een geest in ons karretje zitten! Ook de wachttijd bij It's a Small World was een minuut of 15, dus die hebben we gelijk meegenomen. We hebben uiteraard gezellig meegezongen en het liedje zit nog steeds in ons hoofd! Na It's a Small World hebben we even wat gedronken, de lucht begon donker te worden en het leek erop dat het wel eens kon gaan regenen. We zijn dus snel naar Mickeys Philharmagic gegaan, ook hier konden we na 10 minuten doorlopen. Een geweldige 3D film, een belevenis op zich! Toen was het alweer tijd voor Peter Pan. Dankzij onze Fast Pass konden we eigenlijk zo doorlopen. Samen met Peter Pan en Wendy zijn we over The Never Never Land gevlogen. Inmiddels was het alweer half 7 en waren we allebei best wel moe. Via Tomorrowland wilden we terug naar de uitgang lopen, echter bij Stitch's Great Escape was een wachttijd van 5 minuten. Ach dachten we, dan nemen we die ook nog even mee. We hadden allebei geen idee wat we moesten verwachten en daardoor waren we banger dan nodig was. Na nog wat gedronken te hebben en uiteraard nog een aantal winkeltjes bezocht te hebben, zijn we naar de uitgang gelopen. Hier konden we weer met de boot mee richting parkeerplaats en met het treintje werden we weer netjes naar Pluto 23 gebracht. Om kwart over 8 waren we terug in ons hotel.

Het was wederom een grandioze dag! We waren bang dat het, omdat het zaterdag is, veel te druk zou zijn in het park. Het was ook erg druk, maar we hebben er weinig van gemerkt, geen lange wachtrijen. Het weer was ook goed te doen, warm, maar er waren meer dan genoeg plekken om verkoeling te zoeken. Meer kiekjes zijn uiteraard weer te vinden onder het kopje 'foto's'!

Morgen weer op weg naar het volgende en helaas het laatste hotel. Het einde van deze heerlijke vakantie begint nu dan toch echt in zicht te komen.... Morgenochtend eerst nog even wat shoppen in de Outlets en dan naar St. Petersburg. Nog lekker even relaxen aan de kust!

Veel liefs,

Bjorn & Thessa