Bjorn-en-Thessa.reismee.nl

Home sweet home....

Lieve allemaal,

Daar zijn we weer! Dit laatste verhaaltje niet meer vanuit Florida, maar vanuit Leusden, helaas zijn we weer thuis...

Maandag hebben we een lekkere rustige dag gehad, we hebben van de zon genotenen lekker bij het zwembad gelegen. Even bijkomen van alle indrukken die we tijdens deze reis hebben opgedaan. De eerste dag van de vakantie dat we auto hebben laten staan!

Dinsdag was het dan toch echt zover en begon de terugreis. We zaten om half 8 in de auto. Het was nog een kleine twee uur rijden vanaf St. Petersburg naar het vliegveld van Orlando. Tommetje voor de laatste keer ingesteld, airport departures B en daar gingen we. De auto terugbrengen ging soepeltjes...we hadden alleen een kwart tank verbruikt en er zal dus nog een afschrijving door Alamo volgen, prima. Daarna mochten de koffers op de weegschaal, allebeiperfect op gewicht...pfff...gelukkig maar... We konden weer zelf inchecken, plaatsen had ik van te voren al via de site van United Airlines vastgelegd. Op naar de gate. Om hier te komen moesten we met een soort van monorail. Bij de gate bleek dat ons vliegtuig een uur vertraging had. We hadden dus tijd genoeg om ons ontbijtje op te peuzelen! Om half 1 vetrokken we, om rond een uur of half drie in Washington te landen. Ook hier ging alles weer ontzettend soepeltjes, we moesten een paar uurtjes wachten, maar die uren zijn voorbij gevlogen. Nog even een laatste hamburger van de Wendy's gegeten, sigaretje gerookt een beetje in de winkeltjes rond gekeken en we konden boarden.

Om half vijf vertrokken we. In het vliegtuig al vrij snel wat te drinken gehad met wat zoutjes en daarna het avondeten met een brownie als toetje. Smaakte prima, maar dankzij de hamburger toch wel wat laten staan.... Filmje gekeken en een beetje zitten dommelen en de zeven uur gingen vrij snel voorbij.... Rond kwart over zeven, nederlandse tijd, zijn we geland. Gelukkig waren ook deze keer de koffers weer netjes meegekomen en uiteraard kwamen ze weer als laatste op de band! Bjorn werd nog even stil gehouden door de douane en zowel onze trolley als de laptoptas werden open getrokken.... Jammer joh, de sigaretten en kleding zaten in de koffers en in de andere tas.... In de laptoptas was alleen de laptop te vinden (hoe verrassend...) en in de trolley was het meest opwindende toch wel het laatste boek van David Baldacci... Dus na een paar minuutjes konden we doorlopen en daar stonden José en Hans al op ons te wachten!! Gezellig om ze weer te zien en heerlijk om gewoon te kunnen gaan zitten en naar huis gebracht te worden, nogmaals dank jullie wel!!

Om half tien waren we thuis....Dushi was dolblij dat we er weer waren (ondanks dat ze heel goed verzorgd was, Wouter, Maaike, Noah en Melle, nogmaals bedankt!!!). De eerste paar uur heeft ze alleen maar lopen mauwen. Alsof ze ons wilde vertellen dat we maar beter niet meer weg konden gaan! En knuffelen natuurlijk, heel veel knuffelen!! Om 11 uur lekker even gaan slapen, maar wel de wekker om 13.00 uur gezet zodat we 's nachts niet wakker zouden liggen. Blijkbaar toch de wekker uitgedrukt....om half drie werd ik wakker...Mijn benen hingen al wel buiten het bed, blijkbaar was mijn poging om op te staan mislukt en was ik weer gewoon in slaap gevallen! 's Middags gelijk de eerste wassen maar gedraaid, saampjes de foto's en filmpjes gekeken en eigenlijk vooral onze tijd uitgezeten tot we weer naar bed mochten! Rond 9 uur lagen we er weer in om vervolgens om 4 uur klaarwakker te zijn! Ik heb maar even de was gedaan, Bjorn heeft lekker tv liggen kijken en uiteindelijk hebben we nog wel een paar uurtjes geslapen. En vandaag begint het echte leven dus weer, de boodschappen zijn alweer gedaan, de wassen zijn bijna klaar en de vakantie zit er weer op! Maandag weer aan de slag, maar nu gelukkig nog een paar dagen vrij om na te genieten en alle indrukken te laten bezinken.

We hebben een geweldige vakantie gehad en Florida is zeker voor herhaling vatbaar!! We hebben ontzettend veel gedaan en ontzettend veel gezien, het was een hele belevenis. De hotels waren allemaal goed, de auto was top, de afstanden waren allemaal goed te doen, het weer was super, we hebben alles gedaan wat we wilden doen (en nog een beetje meer), het was gewoon perfect! Florida....where dreams come true!! En onze dromen zijn inderdaad werkelijkheid geworden!

Dit zal waarschijnlijk de laatste blog zijn (ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die op ons dagelijkse leven in Leusden zit te wachten

Wink
), maar misschien volgend jaar weer vanuit een andere vakantiebestemming! Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor alle leuke en lieve reacties via de site en via de mail!! Het was ontzettend leuk om deze blog bij te houden en het was nog veel leuker om de laptop op te starten en jullie reacties te lezen. Thanx!!!

Veel liefs,

Bjorn en Thessa

Reacties

Reacties

Hans en José

Pffff..... wij moeten vandaag ook nog ff bijkomen hoor ;-)) gisteren om 5 uur in de ochtend al uit bed.... maar was hartstikke leuk om jullie weer te zien en uit de eerste hand vast de verhalen te horen!! Jammer dat de verslagen stoppen, je gaat er toch op rekenen bij de cornflakes..... maar wie weet volgend jaar een ander gedeelte van Amerika!!

Meriam

Hoi Tessa en Bjorn,

Jullie kennen mij niet maar ik heb jullie reisverhaal gelezen via Florida forum en ik moet zeggen een heel mooi verslag. Jullie hebben een top vakantie gehad zie ik. En ook in double tree grand key resort gezeten. Wij ook en dat was een top hotel.

Groetjes,
Meriam

Thessa

Hoi Meriam,

Dank je wel voor je leuke reactie!
Double Tree Grand Key Resort was inderdaad een top hotel, lekker zwembad ook! We vonden Key West trouwens helemaal hartstikke leuk. Hebben jullie ook een zelfde soort rondreis gemaakt?

Groetjes,
Thessa

Meriam

Ja ik moest echt een berichtje achter laten, omdat het zo'n leuke blog is. Je schrijft goed. En ook lekker overzichtelijk allemaal. Ik heb ook een blog bijgehouden voor het eerst. Je kan kijken op www.florida2009.loggy.nl als je wilt. Maar ik krijg er geen foto's op. En dat is erg jammer.

Wij hebben bijna hetzelfde gedaan alleen de tegenstelde richting. Wij zijn in Miami begonnen toen door naar Orlando, sarasota, Naples, Key Largo, Key West en als laatst nog een paar dagen in FT Lauderdale. Maar daar zou ik nooit meer naar toe gaan. Vind de westkust van Florida veel leuker en mooier.

Groetjes,
Meriam

Ilse Gooren

Hallo Thessa en Bjorn,

Ik ben een beetje aan het surfen op internet en zo ben ik bij jullie site terecht gekomen!
Wij vertrekken met 4 personen, 31 oktober voor 14 dagen naar Florida!
En misschien kunnen jullie ons wat tips geven.
Wij hebben ook een auto gehuurd, en hebben voor de eerste 3 nachten een hotel geboekt in miami.
Als we hier zitten willen we de everglades bezoeken, en ook een beetje shoppen, en misschien nog enkele tips van jullie bezoeken in miami?
Onze bedoeling was eigenlijk ook om vanuit hier naar de key west te gaan, maar dan wel weer terug naar ons hotel in miami, kan dit in 1 dag? Of zeggen jullie, dan kunnen jullie beter naar dag 3 naar de key west rijden en vandaaruit verder.
Want wij willen naar key west langs de west kust naar boven rijden, richting tampa en orlando, en dan zo weer via de oostkust weer terug, zodat we rondje florida gedaan hebben. Maar we hebben geen benul van de afstanden, en daarom hebben we alleen de eerste 3 nachten in miami geboekt, verder hebben we niets vast staan, en doen we dit gewoon onderweg boeken. Zodat we op een leuke plaats langer kunnen blijven, en op een andere minder!
Maar hebben jullie tips? Want als ik het zo lees dan is het misschien verstandig om 2 nachten i.pv 3 in miami te blijven, bijv 2 nachten miami, en dan 1 naar key west te rijden, daar overnachten 1 nacht en dan weer verder?
Seaworld willen we ook zeker bezoeken, en studios waarschijnlijk ook, maar verder weten we het nog niet. Hebben ook nog geen kaartjes. Waar kunnen we die het beste kopen?
Hebben jullie verder nog tips? En hebben jullie tijd genoeg gehad?
We willen misschien aan de oostkust ook nog ergens overnachten?? Tips? Daytona?

Ik hoop dat je zin en tijd hebt om mijn mail te beantwoorden.
Ik heb jullie verhaal met veel plezier gelezen, nu krijg ik steeds meer zin in de vakantie!

Alvast bedankt,

Ilse Gooren
Limburg

Thessa

Hallo Ilse!

Wat leuk om jouw reactie op ons reisverslag te lezen! En wat ontzettend lekker dat jullie over 10 dagen naar Florida gaan. Ik ben best een beetje jaloers! Zelf hadden we het plan om in december nog een paar weekjes naar Orlando te gaan, maar ik weet niet of dat gaat lukken.

Wat betreft jouw vraag over Key West....Als jullie graag naar Key West willen, dan zou ik daar zeker een nachtje blijven en terug rijden naar Miami. Het kost je toch zeker wel een aantal uren omdat de snelheid beperkt is. En vooral 's avonds vonden wij Key West heel erg gezellig. We hadden van te voren wel gelezen dat de zonsondergang een happening was, maar dat het zo massaal zo zijn...dat hadden we niet verwacht! De sfeer is gewoon echt heel erg leuk op Key West. Wij vonden het zeker de moeite waard om er een paar nachtjes te zijn en vonden het zelf eerlijk gezegd nog leuker dan Miami. Maar dat is natuurlijk heel erg persoonlijk!

Voor Miami heb ik niet echt tips. Wij zijn zelf maar één dagje echt naar Miami geweest en vonden vooral Miami Beach erg leuk om een keer in het echt gezien te hebben. Shoppen kon erg goed in de Sawgrass Shopping Mall, zoooo groot! Je weet niet waar je moet beginnen!!

Aan de oostkust vonden wij Ft. Myers en dan vooral The Outrigger Beach Resort helemaal super. Vooral de ligging van dit hotel is helemaal goed. En vanuit Ft. Myers kun je ook leuk naar Captiva en Sannibel. Maar weet je? Volgens mij is het echt overal leuk en is er overal wat te doen. Wij zijn twee weken geweest, maar hadden ons ook makkelijk vier weken weten te vermaken. Zonder problemen! Het kriebelt dan ook enorm om nog een keertje terug te gaan!

Kaartjes voor Seaworld en in ons geval Magic Kingdom, hebben we gewoon bij de parken gekocht. Je ziet in Orlando wel her en der stalletjes waar je kaarten kunt kopen, maar wij waren erg van de makkelijke en hebben ze gewoon ter plekke gekocht. Je kunt ze zelfs van te voren op internet aanschaffen, maar volgens mij wordt dat pas echt wat voordeliger als je meerdere dagen gaat.

Ik hoop dat ik je vragen zo een beetje heb kunnen beantwoorden. Mocht je nog meer vragen hebben, dan hoor ik het natuurlijk graag. Alvast héél veel plezier in Floida, geniet ervan! Laat nog eens wat van je horen als jullie weer thuis zijn (moet je nu nog even niet aan denken!), ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes,
Thessa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!